20 Mayıs 2010 Perşembe

KURU İNCİRLİ TATLI 2 (PDCSE)


















































Herkese tekrar merhabalar. Daha önce de yaptığım bu incirli tatlıyı bu kez de muhallebisine krem şanti koymadan yaptım. Bu şekilde de çok güzel ve daha hafif olduğunu belirtmek isterim. Krem şanti sevmeyenler bu şekilde de deneyebilirler, fakat krem şanti koymayacaksanız şeker miktarını 1 su bardağı olarak ayarlıyınız.

Kek için
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı çekilmiş ceviz içi
1 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
6 adet kuru incir (küçük küçük doğranmış ve 15-20 dk. suda bekletilmiş)

Kekin şerbeti için
1,5 su bardağı su
1 yemek kaşığı nescafe
Yarım su bardağı toz şeker

Muhallebi için
1 litre süt
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı un
5 yemek kaşığı şeker
50 gr. margarin
1 paket kremşanti

Kek için yumurta ve şeker çırpıldıktan sonra sırasıyla diğer malzemeler koyulur. İncir en son ilave edilip kaşık ile karıştırılarak yağlanmış kalıba dökülür ve 160 derecede pişirilir.

Şerbet için, tüm malzemeler karıştırılır, kaynatılmadan kekin üzerine dökülür. (şerbeti dökmeden önce keki 5-10 dk havalandırın ki hamurlaşmasın.

Muhallebi için, margarin ve kremşanti hariç diğer malzemeler karıştırılarak muhallebi pişirilir. Ocak kapatılmaya yakın margarin ialeve edilir. Margarin eriyince ateş kapatılır ve muhallebinin ılınması beklenir. Ilınan muhallebinin içine kremşanti ilave edilip mikser ile 10 dk. karıştırılır. Daha sonra muhallebimiz kekin üzerine dökülür ve istenilen malzemeyle süslenir. Oda ısısına gelen tatlımızı buzdolabına kaldırıp en az 3 saat soğumasını bekliyoruz.

AFİYET OLSUN

15 yorum :

  1. canım çok teşekkürler ellerine sağlık...
    tatlın çok değişik olmuş..sevgiler gene beklerim canım...

    YanıtlaSil
  2. siteniz mükemmel. tarifler arasında kayboldum her biri birbirinden lezzetli. özellikle kurabiye ve pastalara bayıldım. harika bir iş çıkartmışsınız. tebrikler.

    YanıtlaSil
  3. sevgili valo queen çok teşekkür ediyorum. beğendiğinize çok sevindim. iyi geceler diliyorum. sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. merhaba sitenizi çok beğendim tariflerinizin hepsi bir birinden güzeller ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. sevgili ahsen, çok teşekküredyorum. beğendiğinize cok sevindim. iyi akşamlar dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. HAKLILAR TABİİ BEĞENDİKLERİNİ YAZMAKTA KİM BEĞENMEZKİ:)))))ELLERİNE SAĞLIK SERPİLCİM MUTLU HAFTA SONLARI DİLERİM

    YanıtlaSil
  7. yaptım hemen hemde:)harıka oldu bayılıdmm aman allahım süperrrr...ellerinee sağlık .buarada diğer yemeklerınede baktım ay hepsi çok guzel ya...hepsini deniycem teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. beğendiğinize çok sevindim. afiyet olsun diyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. merhabalar bende muhallebili tatlinizi yapmak istiyorum fakat serbet kaynamadan uzerine dokun demissiniz. o kismi anlayamadim serbeti sogutupmu dokelim veya seker eridikten sonra hemen serbeti.ocaktan alipmi dokeyim detayli anlatirmisiniz tesekurler iyi aksamlar

    YanıtlaSil
  10. merhabalar hasan bey, şerbet kaynatılmayacak, ılık su, nescafe ve şeker karıştırılıp şeker ve nescafe eriyinceye kadar karıştırılıp kekin üzerine dökülecek, suyun ılık olmasının sebebi daha çabuk erime olması açısından. ocak üzerinde kaynatmaya gerek olmayan bir şurup. umarım anlatabilmişimidir. iyi günler dilerim.

    YanıtlaSil
  11. cok tesekur ederim tarifleriniz cokk guzel umarim devami gelir hepsini deneyecegim iyi gunler dilerim

    YanıtlaSil
  12. iyi aksamlar ben naime E posta adres esime ait ama yazan naime sizde guzel pogaca tarifi olursa paylasmanizi dilerim tatlilariniza baktim hepsi cokk guzel hele mekan tatlisina bayildim hepsini deneyecegim umarim yapabilirim

    YanıtlaSil

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!