9 Mayıs 2010 Pazar

ERİŞTELİ NOHUTLU ÇORBA

























Öncelikle tüm annelerin anneler gününü kutluyorum. Feriha ablada gördüğüm bu çorbayı bugün denedim. Kesinlikle nefis bir çorba olduğu için sizlerle de paylaşmak istedim. Buradan da öncelikle Feriha ablanın anneler gününü kutluyorum ve ellerine sağlık diyorum. Ben çorbada malzemeleri aynen kullandım ama ölçülerde bir iki küçük değişiklik yaptım. Orjinal tarif için susam çörekotu sayfasını ziyaret edebilirsiniz. İşte tarifimiz.
1 su bardağı erişte
1 su bardağı haşlanmış nohut
1,5 litre sıcak su (3 su bardağı kadarı et veya tavuk suyu. Yoksa bir tane bulyon)
Meyanesi için
1 su bardağı yoğurt
1 yumurta
1 su bardağı soğuk su
1 tepeleme yemek kaşığı un
Üzeri için
2 yemek kaşığı sıvı yağ yada 1 yemek kaşığı tere yağı
1 tatlı kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
1,5 litre sıcak su içine erişte ve nohutu koyup kaynamaya bırakın. Yoğurt, su, yumurta ve unu bir kapta pütürsüzleşene kadar karıştırın. Kaynamakta olan çorbanın suyundan önce yoğurlu karışıma bir su bardağı kadar yavaş yavaş ilave edinki çorbada kesilme olmasın. Daha sonra yogurtlu karışımı yine tencereye yavaş yavaş ve sürekli karıştırarak ilave edin. Daha sonra çorba kaynayana kadar karıştırın. Kaynamakta olan çorbaya bulyon atacaksanız tuz miktarını ona göre ayarlıyın. Erişteler yumşayana kadar çorbamızı pişirin.
Servis sırasında yağda kızdırılmış nane ve kırmızı birer ile servis yapın
AFİYET OLSUN

7 yorum :

  1. SERPİLCİM HARİKASIN,ELİNİ ATTIĞIN MÜKEMMMEL OLUYOR ELLERİN DERT GÖRMESİN BENİM GİBİ AĞRIMASIN:)
    ÖRÜMCEK ADAM İÇİN HAYLİ UĞRAŞMIŞSIN HARİKULADE OLMUŞ *GÜZEL ANNE* SEVGİLER

    YanıtlaSil
  2. çok beceriklisiniz..

    YanıtlaSil
  3. yemek tarifi ararken sizin tarifleriniz gözüme çarptı,,, canım tariflerin çok güzel,,,bende erişteli nohutlu çorba dan yapıcam,,,, çok güzel olucağından eminim,,,

    YanıtlaSil
  4. merhabalar. umarım beğenirsiniz. şimdiden ellerinize sağlık. iyi akşamlar dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. SÜPER Bİ ÇORBA BEN YAPTIM KESİNLİKLE YAPIN

    YanıtlaSil
  6. deneyip beğenmenize sevindim. bende çok beğenmiştim, sizinde ellerinize sağlık. mutlu bir hafta sonu dilerim.

    YanıtlaSil

 
Host unlimited photos at slide.com for FREE!